Dela nyhet
Serveringen 2021/2022
25 aug 2021 0 kommentarer
Hej alla föräldrar!
Nu är det snart dags för hockeyn att dra igång. Det betyder också att vi har veckor inplanerade för serveringen. Detta året kommer vi tillsammans med Team 10 ansvara för kiosken. Notera dessa veckor redan nu i era kalendrar.
Våra veckor vårt lag har ansvar för är:
Omgång 1: vecka 38, 39, 40
Omgång 2: vecka 48, 49, 50
Omgång 3: vecka 7, 8, 9 (2022)
Det är beslutat att vi fortsätter med förra årets rutiner där lagen själva ansvarar för kiosken på sina egna matcher. Det som tillkommer utöver det är matcher för A-lag, J20, J18 och Hockeyskolan då de har andra uppdrag och/eller inte blivit upplärda (då gäller schemat med veckorna). Det innebär i korthet att när egna laget samlas för match så kommer även de som ska vara i kiosken och förbereder kaffe etc till ledare och domare. Är det match före tar man över kiosken från det laget när deras match är slut. Vi fortsätter med att bemanna med 2 personer vid varje ungdoms- och juniormatch men 4 pers på A-lagsmatcher. Enligt riktlinjer från FHM & Svenska ishockeyförbundet så kommer vi ha begränsat antal i publiken till att börja med och vi kommer inte servera någon mat just nu utan bara kaffe & förpackade varor.
1. Vid A-lags, J20, J18 och HS (Hockeyskolan) matcher har vi huvudserveringen uppe öppen, laget som har den veckan enligt schemat bemannar dessa matcher. Vid A-lagsmatcher har vi även ett kaffebord vid entrén för att sprida ut publiken och undvika trängsel.
2. Vid ungdomsmatcher ser spelande ungdomslag till att ”kiosken” är öppen, det är då ok att duka upp vid bord nere i ishallen eller utanför kiosken (för att kunna se matchen). Kaffe, dryck och lättare tilltugg (inplastade ex. kexchoklad, chokladbollar, godispåsar) bärs ner från förrådet inne i serveringen och läggs fram snyggt på ett bord och bärs sedan tillbaka när passet är slut. Huvudserveringen behöver alltså inte öppnas upp om man inte vill.
De som har sista passet för dagen städar enligt tidigare rutiner. Här kan ni läsa om rutinerna som gäller för serveringen.
Är det så att ni är bortresta och absolut inte kan någon vecka vill jag veta det redan nu för att det ska bli enklare att planera. Kommentera antingen inlägget eller mejla mig på ewa.faltstrom@gmail.com. När varje barn sedan blivit tilldelade sina kioskpass är ni själva ansvariga för att vara på plats och följa de instruktioner som finns. Behöver man byta pass ansvarar alla för det själva, det är inget jag tar ansvar för. Däremot vill jag att ni meddelar mig när ni bytt så jag har ett uppdaterat schema.
Glöm inte att barn under 14 år inte får vara i serveringen.
Läs igenom nedanstående vad som gäller när man har barn i Alvesta SK. Har ni invändningar eller frågor kring dessa beslut får det tas upp med ansvariga i föreningen.
En förening är inte en vinstdrivande verksamhet utan den går runt med hjälp av ideella krafter. I Alvesta SK’s verksamhetsplan (stycke 2.4) kan ni läsa vilka skyldigheter vi har som föräldrar när våra barn är medlemmar.
Så alla behöver hjälpas åt för att våra barn ska kunna fortsätta spela hockey. Jag hoppas på ett gott samarbete mellan oss och undrar ni över något så ska jag försöka svara på era frågor.
Verksamhetsplan: https://www.svenskalag.se/alvestask/sida/70099/verksamhetsplan
Ewa, kioskansvarig
ewa.faltstrom@gmail.com
Kommentarer