Välkommen till Team 11
Följ med på resan alla företag & privatpersoner!
8 aug
SHL hockey 27/8
1 jul
Årsmöte 9 juni klockan 17.30 på hyllan!
3 jun
Supporterspelaren
27 maj
Stödmedlem
23 maj
4 sep, 14:02 4 kommentarer
Hej
Inför matchen mot Växjö Lakers, söndagen den 8sep ställer vi upp med följande lag i sekretariatet och serveringen...
På tid har vi, Frick/Haglund
Mikrofon, Wallin
OVR, Almendares
Skott och utvisningsbås, Karlsson och Kagerin
servering/Kiosk, Lundberg och Yosef
På pappret en mycket stark uppställning enligt mig!
Väl mött...
1 sep, 15:09 1 kommentar
Hej
Under grabbarnas träning på tisdag kör vi en genomgång av den nya pulpeten till klockan.
Ingemar finns på plats instruerar.
Tisdag 3sep kl 17:15 sekretariatet.
Ni som är välkomna dit är...
Almendares
Karlsson
Yosef
Väl mött...
22 aug, 08:51 1 kommentar
Hej
Onsdagen den 28 aug kl 18:15 kör vi ett litet föräldramöte uppe på hyllan efter träningen.
Lite om rollfördelning vid hemmamatcher,
Lagkassan,
Kommande säsong.
väl mött...
Fredrik
21 aug, 17:06 0 kommentarer
Hej,
Här kommer kioskschemat för vecka 36 då vi har vår första egna hemmamatch mot Lakers :)
Då vi inte är så många kvar i laget kommer det krävas insatser från i stort sett alla varje matchtillfälle. Ett förslag är att vi har en grupp som alltid sköter sekken och en grupp som alltid har hand om kiosken. Vad tycker ni om det? Jag har planerat för denna match till en början, sedan får vi gemensamt bestämma hur vi vill göra.
Vecka 36
Söndag 8 september (egen match), mot Växjö Lakers, matchstart 13.45
Bemanning 12.45-15.45 (det är matcher både före och efter vår match)
Emilio Almendares
Melvin Frick Haglund
Sekretariatet: Hampus, Omar, Theodor, Teus
Ha det gott så ses vi i hallen!
/Ewa
19 aug, 20:05 0 kommentarer
Hej alla föräldrar!
Nu är det snart dags för hockeyn att dra igång. Det betyder också att vi har veckor inplanerade för serveringen. Detta året kommer vi tillsammans med Team 12 ansvara för kiosken. Notera dessa veckor redan nu i era kalendrar.
Våra veckor vårt lag har ansvar för är:
Omgång 1: vecka 41, 42, 43
Omgång 2: vecka 51, 1, 2, 3
Omgång 3: vecka 10, 11, 12, 13
Då några har slutat i laget betyder det att det kommer bli fler pass att ansvara för men det vet jag att vi fixar tillsammans.
Precis som tidigare så är lagen själva ansvariga för kiosken på sina egna matcher. Det som tillkommer utöver det är matcher för A-lag, J20, J18 och Hockeyskolan då de har andra uppdrag och/eller inte blivit upplärda (då gäller schemat med veckorna). Det innebär i korthet att när egna laget samlas för match så kommer även de som ska vara i kiosken och förbereder kaffe etc till ledare och domare. Är det match före tar man över kiosken från det laget när deras match är slut. Vi fortsätter med att bemanna med 2 personer vid varje ungdoms- och juniormatch men 5 personer på A-lagsmatcher.
De som har sista passet för dagen städar enligt tidigare rutiner. Här kan ni läsa om rutinerna som gäller för serveringen.
Är det så att ni är bortresta och absolut inte kan någon vecka vill jag veta det redan nu för att det ska bli enklare att planera. Kommentera antingen inlägget eller mejla mig på ewa.faltstrom@gmail.com. När varje barn sedan blivit tilldelade sina kioskpass är ni själva ansvariga för att vara på plats och följa de instruktioner som finns. Behöver man byta pass ansvarar alla för det själva, det är inget jag tar ansvar för. Däremot vill jag att ni meddelar mig när ni bytt så jag har ett uppdaterat schema.
Glöm inte att barn under 14 år inte får vara i serveringen.
Läs igenom nedanstående vad som gäller när man har barn i Alvesta SK. Har ni invändningar eller frågor kring dessa beslut får det tas upp med ansvariga i föreningen.
En förening är inte en vinstdrivande verksamhet utan den går runt med hjälp av ideella krafter. I Alvesta SK’s verksamhetsplan (stycke 2.4) kan ni läsa vilka skyldigheter vi har som föräldrar när våra barn är medlemmar.
Så alla behöver hjälpas åt för att våra barn ska kunna fortsätta spela hockey. Jag hoppas på ett gott samarbete mellan oss och undrar ni över något så ska jag försöka svara på era frågor.
Verksamhetsplan: https://www.svenskalag.se/alvestask/sida/70099/verksamhetsplan
Jag återkommer med planeringen så fort jag fått matcherna till mig. Det kan bli med kort varsel beroende på när matcherna bestäms så håll utkik i mejlen/hemsidan.
Tusen tack för att ni alla ställer upp :-)
/Ewa
Lör 14/9
10:00-11:00 |
Träning
Alvesta ishall |
Mån 16/9
16:00-18:00 |
Ting Hockey
Serveringen |
Tis 17/9
18:15-19:15 |
Träning
Alvesta ishall |
Ons 18/9
18:00-19:00 |
Träning
Alvesta ishall |
Tor 19/9
17:30-18:30 |
Besök av Sisu (U9 - A-lag)
Hyllan |
Fre 20/9
18:15-19:15 |
Träning
Alvesta ishall |
Lör 21/9
10:00-11:45 |
Alvesta sk vs Värnamo Hockey
Alvesta ishall |